Ta en titt på våra fastigheter.Vilka bostäder eller lokaler är lediga?Skicka in din intresseanmälan till oss!Svar på vanliga frågor, felanmälan, nyheter mm.
Boservice.gif (1121 bytes)
Felanmalan.gif (1148 bytes)
Autogiro.gif (1126 bytes)


Kontakta oss!
Tryck för att återvända till startsidan

Kabel-TV (bredband / IP-telefoni)

 

Info om kabel-TV (bredband / IP-telefoni)
gäller hyreslägenheter Örebro*

Vi byter kabel-TV leverantör från Tele2 till Telia månadsskiftet augusti / september 2011.

Då kan du se kanalpaketet ”Telia Lagom” direkt i ditt vanliga TV-uttag och det krävs ingen box. Du behöver bara göra en ny kanalsökning. Kabel-TV ingår i hyran och går inte att välja bort.


Eftersom Tele2 har levererat en del andra tjänster genom kabel-TV nätet svarar vi här på några vanliga frågor.

Vad händer med gamla avtal som jag har med Tele2?
Gamla avtal där Tele2 levererar genom kabel-TV nätet upphör eftersom de inte längre kan leverera efter bytet.

Vad gör jag med gammal utrustning som t ex dekoder/box?
Du får ett meddelande från Tele2 om du ska sända tillbaka utrustningen. Observera att det är Tele2 som äger utrustningen och du som ansvarar för den.

Vad händer med mitt bredband genom Tele2 kabel-TV?
Ditt abonnemang kommer upphöra så du måste välja nytt alternativ. Du kan välja mellan ”Telia fiber”, eller vanliga telefon-jacket (ADLS). Det finns också möjlighet att använda mobilt bredband.

Påverkas min telefoni?
Den påverkas om du har IP-telefoni hos Tele2. Du måste då flytta över din IP-telefoni med telefonnummer till din nya bredbandsleverantör. Kontakta Tele2 för flyttanmälan.

Om man vill se fler TV-kanaler än det som ingår i hyran?
För att få extra TV-utbud behöver du ha bredband och teckna eget abonnemang på de kanaler du vill se. Det går också att använda boxer med bordsantenn men det är inget som vi rekommenderar då det kan vara osäkert med hur bra TV-mottagning det är där du bor.

Hur fungerar kombinationsabonnemang triple-play (IP-telefoni, bredband och digital-TV)?
Om man tecknar ett kombinationsavtal med en leverantör om flera tjänster (t ex triple-play) så blir det billigare än om man köper tjänsterna var för sig.
För aktuella priser kontakta Telia på 020-755 766 eller gå in till Teliabutiken på Drottninggatan 20 (personlig kontakt rekommenderas av Telia).

Mer information
Vill du ha mer information kontakta oss på 019-16 64 40 eller info@ragnfast.se

Kontaktuppgifter till leverantörerna:
Tele2 kundservice 0772-25 25 25.
Telia kundtjänst 020-755 766 alternativt deras butik på Drottninggatan 20.

 

* = avvikande på följande adresser. 
Kontakta vårt kontor för mer information

Ullavigatan 29, 
Karlsbergsvägen 6, 
Moholmsvägen 3A-B, 
Älvtorpsvägen 12-16, Nora
Köpmangatan 28, Kumla
Stationsgatan 12 / Skolvägen 3A-B, Kumla

tillbaka


Ragnarsson Fastigheter AB
Slottsgatan 12 - Box 1100 - 701 11 Örebro
Tel. 019-16 64 40, info@ragnfast.se
© 2011 Ragnarsson Fastigheter AB. All rights reserved.